دانشگاه های دارای رشته آب و فاضلاب
(نام جدید:پردیس شهید عباسپور-دانشگاه شهید بهشتی)
موسسه آموزش عالی جامی
دانشگاه آزاد واحد خوراسگان
موسسه آموزش عالی لامعی گرگانی
دانشگاه گرگان
دانشگاه های دارای رشته آب و فاضلاب جهت مشاهده لیست کامل کلیک نمایید.
کنفرانس های آب و فاضلاب
همایش ملی آب و فاضلاب با رویکرد بهره برداری
همایش سراسری آبیاری و کاهش تبخیر
همایش ملی مصرف بهینه آب در صنعت چالش ها و راهکارها
کنفرانس هیدرولیک ایران
همایش ملی قنات
کنفرانس های آب و فاضلاب جهت مشاهده لیست کامل کلیک نمایید.
ژورنال های تخصصی آب و فاضلاب
Sciencedirect - Elsevier - Journal of Hydrology
Journal of Hazardous Materials
Journal of Biological Engineering
Environmental Science and Technology
Sciencedirect - Elsevier - Water Research
Sciencedirect - Elsevier - Procedia Engineering
sciencedirect - elsevier - Journal of Environmental Management
ژورنال های آب و فاضلاب جهت مشاهده لیست کامل کلیک نمایید.
عناوین پایان نامه های رشته آب و فاضلاب
عناوین پایان نامه های رشته آب و فاضلاب جهت مشاهده لیست کامل کلیک نمایید.
ضعیت قفل : قابل تغییر |
استاد اصلي : جلیلي قاضي زاده محمدرضا |
شماره فعالیت : ٢٥٢٨٠ |
|||||||||||
عنوان : مطالعه آزمایشگاهي وعددي رابطه فشار ونشت ازتركهاي لوله هاي پلي اتیلن |
|||||||||||||
درس مرتبط : رساله |
|||||||||||||
تاریخ تصویب شوراي تحصیلات تکمیلي : ١٣٩٣/٠٥/١٣ |
تاریخ تصویب دانشکده : ١٣٩٣/٠٥/١٣ |
تاریخ تصویب گروه آموزشي : ١٣٩٣/٠٥/١٣ |
|||||||||||
مشخصات اساتید : |
|||||||||||||
درصد مشارکت |
ترم ارائه |
عنوان استاد |
نام و نام خانوادگي لاتین |
نام خانوادگي و نام |
شماره استاد |
||||||||
١٠٠٫٠٠ |
٣٩٣١ |
راهنما |
Mohammadreza Jalili Ghazizadeh |
جلیلي قاضي زاده محمدرضا |
٣٩٢١٩۴ |
||||||||
مشخصات دانشجویان : |
|||||||||||||
تاریخ دفاع |
گروه خاتمه |
ترم خاتمه |
گروه اخذ |
ترم اخذ |
مقطع تحصیلي |
نام و نام خانوادگي لاتین |
نام خانوادگي و نام |
شماره دانشجو |
|||||
|
٣۵ |
٣٩۴٢ |
٠١ |
٣٩٣١ |
دكتري تخصصي |
Syed Ali SadrAlSadati |
صدرالساداتي سید علي |
٩٠٣٩٧٠٠١ |
|||||
قانون بیمههای اجتماعی کارگران ساختمانی
ماده 1- کارگران شاغل در کارهای ساختمانی اعم از ایجاد یا توسعه ساختمان، تجدید بنا، تعمیرات اساسی و یا تخریب مربوط به ساختمان و به ترتیب مندرج در این قانون با نامنویسی و أخذ کد ملی نزد سازمان تأمین اجتماعی بیمه میشوند.
تبصره- کارگران شاغل در کارهای ساختمانی تا زمان تحت پوشش قرار گرفتن به موجب این قانون، کماکان از حیث خدمات مشمول قانون بیمه اجباری کارگران ساختمانی مصوب 1352 و اصلاحات بعدی آن هستند و درصورت احراز شرایط از مزایای قانون یاد شده برخوردار خواهند شد.
ماده 2 - کارگران شاغل در کارهای ساختمانی درموارد زیر از شمول این قانون خارج و کماکان تابع قانون تأمین اجتماعی مصوب 1354 و اصلاحات بعدی آن هستند:
1 - وزارتخانهها، سازمانها، مؤسسات و شرکتهای دولتی و وابسته به دولت،مؤسسات عمومی غیردولتی، شهرداریها، بانکها و مؤسسات عامالمنفعه و نیز کارخانجات دارای پروانه بهرهبرداری اعم از اینکه انجام کار را به پیمانکار واگذار نمایند یا رأساً انجام دهند.
2 - درمورد آن دسته از کارهای ساختمانی مشمول این قانون که انجام آنها از طریق انعقاد پیمان به پیمانکار واگذار میشود حق بیمه کارگران پیمانکار براساس ماده (38) قانون تأمین اجتماعی وصول خواهد شد.
ماده 3 - وزارت کار و امور اجتماعی (سازمان آموزش فنی و حرفهای) موظف است نسبت به فراخوان و آموزش کارگران شاغل در کارهای ساختمانی اقدام و کارت مهارت فنی برای آنها صادر نماید.
تبصره 1 - زمانبندی، شرایط و ترتیب صدور، تمدید، تعلیق و کارت مهارت فنی و نحوه شناسایی کارگران شاغل در کارگاههای ساختمانی موضوع این ماده و اشتغال آنها در طول دوره اعتبار کارت، طبق آئیننامهای خواهد بود که مشترکاً توسط وزارتخانههای رفاه و تأمین اجتماعی، کار و امور اجتماعی، مسکن و شهرسازی و کشور تهیه و
بهتصویب هیأت وزیران خواهد رسید.
تبصره 2 - کارگران شاغل دارای کارت مهارت فنی معتبر از تاریخ نامنویسی در سازمان تأمین اجتماعی مبتنی بر کد ملی مشمول مقررات این قانون هستند و از تعهدات آن بهرهمند خواهند شد.
ماده 4 - تعهدات موضوع این قانون شامل موارد زیر است که به بیمه شده درصورت احراز شرایط ارائه خواهد شد:
الف - حوادث و بیماریها.
ب - غرامت دستمزد.
ج - ازکارافتادگی.
د - بازنشستگی.
هـ - فوت.
تبصره- افراد خانواده بیمه شده جهت برخورداری از خدمات موضوع بند(الف) این ماده طبق ماده(58) قانون تأمیناجتماعی ودرمورد بازماندگان طبق مواد(81) و(82) قانون یاد شده تعیین میگردند.
ماده 5 - درمواردی که انجام کارهای ساختمانی مستلزم أخذ پروانه میباشد، مراجع ذیربط مکلفند صدور پروانه را منوط به ارائه رسید پرداخت حق بیمه برای هر مترمربع سطح زیر بنا معادل چهاردرصد (4%) حداقل دستمزد ماهانه سال درخواست پروانه به حسابی که سازمان تأمین اجتماعی اعلام خواهد کرد، نمایند.
تبصره 1 - درصورتی که حوادث ناشی از کار منجر به مصدومیت، فوت یا ازکارافتادگی گردد ولی متقاضی با وجود الزام به گرفتن پروانه نسبت به أخذ آن اقدام ننموده باشد، سازمان تأمین اجتماعی علاوه بر حق بیمه موضوع این قانون جریمهای بهطور مقطوع معادل بیستوپنجدرصد(25%) اصل حق بیمه محاسبه و وصول خواهد کرد.
تبصره 2 - مبالغی که موقع صدور پروانه طبق مقررات این ماده پرداخت میگردد، در محاسبه حق بیمه کارگران پیمانکار موضوع بند (2) ماده (2) این قانون محسوب خواهد گردید.
ماده 6 - حق بیمه سهم بیمه شده معادل هفت درصد (7%) دستمزد ماهانهای خواهد بود که طبق ماده (35) قانون تأمین اجتماعی مصوب 1354 برای کارگران تعیین میشود.
تبصره - دولت مکلف است معادل سه درصد (3%) مأخذ کسر حق بیمه موضوع این ماده به عنوان سهم مشارکت خود به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت نماید، همچنین باتوجه به تعداد افراد تحت پوشش، همه ساله با اعلام سازمان تأمین اجتماعی سهم مشارکت خود را در بودجه کل کشور منظور و به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت نماید.
ماده 7 - بیمه شده مکلف است حق بیمه خود را به ترتیبی که سازمان تأمین اجتماعی تعیین مینماید پرداخت نماید.
تبصره - درصورت عدم پرداخت حق بیمه موضوع این قانون، سازمان طبق اختیارات مندرج در قانون تأمین اجتماعی برای وصول حق بیمه اقدام خواهد نمود.
ماده 8 - نقل و انتقال سابقه پرداخت حق بیمه موضوع این قانون فیمابین صندوقهای بیمه و بازنشستگی براساس قوانین مربوط انجام میشود.
ماده 9 - چگونگی استفاده از خدمات درمانی، مدت و شرایط و میزان غرامت دستمزد برای حوادث ناشی از کار، تعیین درصد ازکارافتادگی، چگونگی تشخیص حوادث ناشی وغیرناشی از کار، شرایط پرداخت غرامت نقص مقطوع و برقراری مستمری جزئی و کلی،
نحوه محاسبه و میزان آن و تغییر درجه ازکارافتادگی جزئی و کلی تابع مقررات قانون تأمین اجتماعی خواهد بود.
ماده 10- مشمولان این قانون درصورت دارا بودن یکی از شرایط زیر میتوانند درخواست بازنشستگی نمایند:
1 - داشتن حداقل سابقه مقرر در قانون تأمین اجتماعی و شصت سال تمامسن.
2 - داشتن سی و پنج سال کامل سابقه پرداخت حق بیمه.
تبصره - میزان مستمری بازنشستگی طبق قانون تأمین اجتماعی تعیین میشود.
مستمری از کار افتادگی جزئی و کلی، نحوه محاسبه و میزان آن و تغییرات درجه ازکارافتادگی جزئی و کلی تابع مقررات قانون تأمین اجتماعی خواهد بود.
ماده 11 - شرایط بیمه شده متوفی، بازماندگان واجد شرایط بیمه شده متوفی، نحوه برقراری مستمری بازماندگان و سهم مستمری هر یک از آنان طبق قانون تأمین اجتماعی خواهد بود.
ماده 12 - درصورتی که ثابت شود وقوع حادثه ناشی از کار مستقیماً ناشی از عدم رعایت مقررات حفاظت فنی کارفرما میباشد، سازمان تأمین اجتماعی طبق مقررات این قانون (ماده 66 قانون تأمین اجتماعی و تبصرههای آن) هزینههای مربوط را طبق ماده (50) قانون تأمین اجتماعی از کارفرما مطالبه و وصول خواهد نمود.
ماده 13 - کلیه وزارتخانهها، دستگاهها، نهادها، شرکتها و مؤسسات دولتی و وابسته به دولت، شهرداریها و مؤسسات و نهادهای عمومی غیردولتی و دستگاههایی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر نام است و مراجع صدور پروانه ساختمان مکلف به همکاری با مجریان این قانون میباشند.
ماده 14 - از تاریخ تصویب این قانون آن دسته از مواد قانون بیمه اجباری کارگران ساختمانی مصوب 1352 و سایر قوانینی که با این قانون مغایر است لغو میگردد.
قانون فوق مشتمل بر چهارده ماده و نه تبصره در جلسه علنی روز چهارشنبه مورخ نهم آبانماه یک هزار و سیصد و هشتاد و شش مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 16/8/1386
به تأیید شورای نگهبان رسید./ن
کتاب های تخصصی مدل سازی اطلاعات ساختمان
دانلود کتاب های مدل سازی اطلاعات ساختمان Building Information modeling (BIM) | ||||
مدل سازی اطلاعات ساختمان تمارین حال حاضر و آینده | Building Information Modeling-BIM in Current and Future Practice
|
|||
استادی در Autodesk® Revit® نسخه آرشیتکت 2016 | Mastering Autodesk® Revit® Architecture 2016 | |||
طراحی BIM:پتانسیل های خلاقیت استفاده از مدل سازی اطلاعات ساختمان | BIM Design: Realising the Creative Potential of Building Information Modelling | |||
ساخت پل:HCI،تصویر سازی و مدل سازی غیر متعارف | Building Bridges:HCI, Visualization, andNon-formal Modeling | لينك دانلود | ||
BIM سبز:طراحی پایدار موفق با مدل سازی اطلاعات ساختمان | Green BIM:Successful Sustainable Design with Building Information Modeling | لينك دانلود | ||
مدل سازی اطلاعات ساختمان و مدیریت ساخت | BIM and Construction Management | لينك دانلود | ||
استادی در Autodesk® Revit® نسخه استراکچر 2009 | Mastering Autodesk® Revit® structure 2009 | لينك دانلود | ||
مدل سازی اطلاعات ساختمان و طراحی یک پارچه | BIM and Integrated Design | لينك دانلود | ||
مدل سازی اطلاعات ساختمان راهنمای اجرای استراتژیک برای معماران، مهندسان، سازنده ها و املاک و مستغلات مدیران دارایی | Building Information Modeling A Strategic Implementation Guide for Architects, Engineers, Constructors, and Real Estate Asset Managers |
لينك دانلود | ||
استادی در Autodesk® Revit® نسخه مپ (تاسیسات) 2016 | Mastering Autodesk® Revit® MEP 2016 | لينك دانلود | ||
مدل سازی اطلاعات ساختمان یکپاچه سازی با اتودسک نویس ورکس | BIM Collaboration with Autodesk Navisworks |
لينك دانلود | ||
اطلاعات ساختمان برنامه ریزی مدل سازی و مدیریت پروژه های ساختمانی با 4D CAD و شبیه سازی | Building Information ModelingPlanning and Managing Construction Projects with 4D CAD and Simulations |
لينك دانلود | ||
توسعه محتوا BIM | BIM Content Development | لينك دانلود | ||
آرچی 19 - راهنمای قطعی | ArchiCAD 19 – The Definitive Guide | لينك دانلود | ||
هندبوک پژوهش اطلاعات ساختمان، مدل سازی و اطلاعات ساخت و ساز:مفاهیم و تکنولوژی | Handbook of Research on Building Information Modeling and Construction Informatics: Concepts and Technologies | لينك دانلود | ||
تاثیر ساختمان مدلسازی اطلاعات |
The Impact of Building Information Modelling | لينك دانلود | ||
کتاب راهنمای مدیر BIM | The BIM Manager’s Handbook | لينك دانلود | ||
BIM برای صاحبان ساختمان و توسعه دهندگان | BIM for Building Owners and Developers | لينك دانلود | ||
BIM و مدیریت ساختمان: وسایل تایید شده، روش، و گردش کار | BIM and Construction Management: Proven Tools, Methods, and Workflows | لينك دانلود | ||
مدل سازی اطلاعات ساختمان برای Dummies | Building Information Modeling For Dummies | لينك دانلود | ||
BIM برای مدیران تاسیسات | BIM for Facility Managers | لينك دانلود | ||
BIM در مقیاس کوچک طراحی پایدار | BIM IN SMALL-SCALE SUSTAINABLE DESIGN | لينك دانلود | ||
سطح توسعه مشخصات مدل سازی اطلاعات ساختمان |
LEVEL OF DEVELOPMENT SPECIFICATION BIM | لينك دانلود | ||
استراتژی برای ساخت و ساز گروه کارفرمای دولت از کار گروه BIM صنعت | Strategy Paper for the Government Construction Client Group From the BIM Industry Working Group | لينك دانلود | ||
مدلسازی اطلاعات ساختمان برنامه ها و شیوه های | Building Information Modeling Applications and Practices | لينك دانلود | ||
IT در مدیریت امکانات موفق استفاده(آلمانی) |
IT im Facility Management erfolgreich einsetzen |
لينك دانلود | ||
مدل سازی اطلاعات ساختمان: اصول و فن آوری و عمل صنعتی(آلمانی) |
Building Information Modeling Technologische Grundlagen und industrielle Praxis |
لينك دانلود | ||
مدل یک ساختمان در ArchiCAD و Revit | Modelling a building in ArchiCAD and Revit | لينك دانلود | ||
اطلاعات ساختمان چارچوب مدل سازی برای طراحی سازه | Building Information Modeling Framework for Structural Design | لينك دانلود | ||
کتاب BIM: راهنمای مدل سازی اطلاعات ساختمان برای صاحبان، مدیران، طراحان، مهندسان و پیمانکاران | BIM handbook : a guide to building information modeling for owners, managers, designers, engineers and contractors | لينك دانلود | ||
AUTODESK BIM طرح استقرار: چارچوب عملی برای پیاده سازی BIM | AUTODESK BIM DEPLOYMENT PLAN: A Practical Framework for Implementing BIM | لينك دانلود | ||
نرم افزار Autodesk Revit® معماری 2010 تمرین | Autodesk® Revit® Architecture 2010 in Practice | لينك دانلود | ||
نرم افزار Autodesk REVIT® معماری 2015 ملزومات |
AUTODESK® REVIT® ARCHITECTURE 2015 ESSENTIALS | لينك دانلود | ||
نرم افزار Autodesk REVIT® معماری 2015 بدون نیاز به تجربه | AUTODESK® REVIT® ARCHITECTURE 2015 NO EXPERIENCE REQUIRED | لينك دانلود | ||
BIM عملی 2012: مدیریت، هماهنگی اجرا و ارزیابی | PRACTICAL BIM 2012: Management, Implementation Coordination and Evaluation | لينك دانلود | ||
اجرای BIM در تدارکات عمومی رویکرد مبتنی بر مدل برای صنعت ساخت و ساز | The implementation of BIM within the public procurement A model-based approach for the construction industry | لينك دانلود |
Business Case
One of the things we should always watch for, is the Business Case. It’s one of the seven themes in PRINCE2.
Business Case
The Business Case is a concept that contains the justification of the project, and its supportive information. We use it for making high-level decisions, and to see if it’s still beneficial to continue the project.
Do you remember the Manage by Stages principle? OK, let’s discuss the Business Case based on the stages:
Pre-project: it’s not a stage, but a period before we start the project. We just want to know if it’s a good idea to start the project. So, we create a simple Business Case. A complete and reliable Business Case needs a lot of planning; for example, we should know the resource requirements and schedule. But it’s really expensive to do so for every idea. That’s why we create an “outline Business Case” in the pre-project period, which is really rough and high-level. If it was promising, we’ll move on to the first “stage”.
Initiation stage: the first stage is initiation, and it simply means “planning”. In this stage, we prepare a high-level plan for the whole project. Therefore, we would be able to turn our “outline Business Case” into a real “Business Case”. Then we check to see if the project is beneficial enough, and if it was, we will start the second stage, which is the first delivery stage.
Delivery stages: we will have one or more delivery stages after the initiation stage. During them, we will keep updating the business case and use it to make the high-level decisions and see if we need to cancel the project.
It’s easy to talk about updating the Business Case, but it needs a lot of work. So, when should we do it? Every week for example? Of course not. What’s your idea? Tip: we do it for two events.
آشنائي با سيستم مديريت امنيت اطلاعات (ISMS)
بخش قابل توجهي از وضعيت نامطلوب امنيت فضاي تبادل اطلاعات کشور، بواسطه فقدان زيرساختهائي از قبيل نظام ارزيابي امنيتي فضاي تبادل اطلاعات، نظام صدور گواهي و زيرساختار کليد عمومي، نظام تحليل و مديريت مخاطرات امنيتي، نظام پيشگيري و مقابله با حوادث فضاي تبادل اطلاعات، نظام مقابله با جرائم فضاي تبادل اطلاعات و ساير زيرساختهاي امنيت فضاي تبادل اطلاعات در کشور ميباشد. از سوي ديگر، وجود زيرساختهاي فوق، قطعا تاثير بسزائي در ايمنسازي فضاي تبادل اطلاعات دستگاههاي دولتي خواهد داشت.
آشنائي با سيستم مديريت امنيت اطلاعات (ISMS)
صرفنظر از دلايل فوق، نابساماني موجود در وضعيت امنيت فضاي تبادل اطلاعات دستگاههاي دولتي، از يکسو موجب بروز اخلال در عملکرد صحيح دستگاهها شده و کاهش اعتبار اين دستگاهها را در پي خواهد داشت، و از سوي ديگر، موجب اتلاف سرمايههاي ملي خواهد شد. لذا همزمان با تدوين سند راهبردي امنيت فضاي تبادل اطلاعات (افتا) کشور، توجه به مقوله ايمنسازي فضاي تبادل اطلاعات دستگاههاي دولتي، ضروري به نظر ميرسد. اين امر علاوه بر کاهش صدمات و زيانهاي ناشي از وضعيت فعلي امنيت دستگاههاي دولتي، نقش موثري در فرآيند تدوين سند راهبردي امنيت فضاي تبادل اطلاعات کشور خواهد داشت.
انجمن مهندسی و مدیریت ساخت ایران (ICEMA) Iran Construction Engineering Management Association